tirsdag 3. november 2009

En ganske livlig dødes dag


Dette har vært en flott og innholdsrik helg. På lørdag dro jeg og Eirin til La paz for å møte Kaja og dra ut for å danse. Vi dro på `chocolate caliente` (samme stedet som vi feiret bursdag), møtte en gjeng columbianere(og en Argentiner), danset salsa og hadde det gøy. Senere ble vi med dem på en klubb som heter Mongo`s (Eilif, dit skal du i desember) der det var haloween-party. Folk hadde vært flinke til å kle seg ut, vi hadde ikke. Vi føler oss på en måte rare og anderledes nok fra før), her ble det mer dansing til en DJ som ikke helt kunne bestemme seg for hva han ville spille, men det var fint. Vi danset helt til dansing begynte å bli til klåing, bestemte oss for å la Argentinere være argentinere og trasket hjem til Reidun.
 Dagen etter dro jeg og Eivind til et sted med månelandskap(ikke spør meg hva det egentlig var, men det var tøft), vi gikk rundt der en stund, og tok taxi tilbake til byen sammen med en koreaner og en koreansk nonne.
På kvelden dro jeg, Eivind og Kaja på kino for å se på michael Jackson, filmen var kjempefint, og jeg måtte styre meg fra å rope høylydt, klappe og danse flere ganger.


I går var det altså `de dødes dag`, jeg ble med mamaROSA og min søster, Alejandra til kirkegården. Vi hadde med oss et lass med brød, frukt, cola og popcorn(!). Jeg var veldig usikker på hva som skulle skje, så jeg bare lusket etter. Vi kom til et marked, og et svært tivoli, og uten at jeg merket overgangen fra tivoli til kirkegård, så var vi fremme. Her fantes ingen av reglene vi har på Norske kirkegårder, her var det folk over alt, det var dyr, korps, klining, roping og hoiing. De fant graven de lette etter, la en duk på den og la frem all maten vi hadde tatt med. Det var da det merkelige startet. Folk begynte å flokke seg rundt oss, noen med instrumenter, noen med bønnebøker. De ba og sang for min families forfedre, og alle som gjorde noe, fikk mat, godteri og brus fra mamaROSA. Litt som en smågrotesk julebukk. Så der satt vi, helt til det ikke var mer mat igjen. Så gikk vi hjem. Vi var enige om aat det hadde vært en flott dag, og kunne drikke proteinshaken vår med god samvittighet (min familie spiser nemlig ikke, men drikker proteinshake fra `herballife`, usj)





1 kommentar:

  1. Heihei:) Synes det er digg å lese om turen og opplevelsene du har:) Stå på frøken;) Nå har jeg altså opprettet en blogg igjen:)

    Silje;)

    SvarSlett