fredag 30. oktober 2009

Den enes død, den andres brød.


... Og her oppe blir dette utrykket tatt veldig bokstavelig. I går var nemlig MamaRosa veldig trøtt om morgenen, i dag også. Grunnen til dette er at hun har vært oppe to netter på rad for å bake brød.
På mandag er det nemlig `de dødes dag` her, og i den anledning må alle familier bake en viss (veldig svær) mengde med brød. Jeg vet ikke helt hva brødene brukes til, det skal jeg finne ut på mandag...
Jeg kunne med glede ha hjulpet til, siden jeg lider av halv-insomnia for tiden. Å bakebrød med mamaRosa tror jeg hadde vært fint. En dag jeg skulle gå på jobb møtte jeg henne i gangen. hun hadde andre planer for meg den formiddagen, jeg skulle nemlig lære å vaske klær. Dermed tok hun frem to baljer, satte seg på huk og begynte å skrubbe klær. Hun ga tegn til at jeg skulle gjøre det samme, og dette gjorde vi i en time. Vannet ble svart, og klærne ble bløte. Om de ble helt rene vet jeg ingenting om. Det rare er at vi i huset vårt faktisk har en godt fungerende vaskemaskin som har varmt vann.
Dette eksotiske landet slutter aldri å forundre meg... Men en god husmor, det blir jeg nok.

Dette er Emanuel, min gode venn i Santa Cruz, han er veldig levende, så han får ikke brød.

2 kommentarer:

  1. Søt :) Jeg har lyst til å sende post til deg og Emanuel :)

    SvarSlett